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Healthy Trail Mix/ Trail Mix Saludable

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Trail mix is a great, high-energy snack that can keep you going for hours. While not a low-calorie food, it is a favorite for athletes and hikers, and can be a great source of carbohydrates, protein, fiber and nutrients to help you get through the day. Making your own trail mix is easy, fun, and healthier and cheaper than buying it at the store. Here are some tips for creating your own healthy, delicious trail mix:

  • Choose whole grains: whole grain cereals, oats, pretzels, etc. add healthy carbohydrates to your mix
  • Pick dried fruit without added sugars or oils for a healthy source of nutrients and fiber: dried cranberries, raisins and dried apricots were favorites at the KHCC Youthmarket!
  • Buy raw or dry roasted nuts or seeds for a great source of protein! Choosing raw or dry roasted nuts or seeds avoids added oils, which add excess fat to your trail mix.
  • Choose nuts and pretzels that are unsalted or reduced salt: the average American eats far more than the recommended daily amount of sodium, so reducing it whenever possible is always a healthy choice.
  • If you’re a chocolate-lover, choose dark chocolate- adding a few dark chocolate chips to your healthy mix can be a tasty way to satisfy your dessert cravings.
  • Trail mix is a fun, easy snack- try making and eating it with your kids!IMG_3708

Trail mix es una comida llena de energía. A pesar de que no es una comida bajo en calorías, puede ser una buena fuente de carbohidratos, proteína, fibra y nutritivos buenas, y es una comida favorita para atletas y durante caminataso viajes. Puedes hacer tu propio trail mix en casa: es fácil, divertido, más barato y más sano hacérselo en casa que comprarlo lista. Unas ideas para hacer tu propio trail mix sabrosa y saludable:

  • Escoge cereales integrales: puedes usar cereales, avena o pretzels para añadir carbohidratos saludables
  • Debes usar frutas secas sin azúcar o aceite añadido- frutas secas contienen fibra y nutrientes. Pasas y arándanos secos fueron los favoritos del KHCC Youthmarket!
  • Compra nueces o pepas crudos o horneados sin aceite añadido-así tienes una buena fuente de proteína y evitas las calorías y grasas añadidas
  • Escoge nueces o pretzels sin sal o reducida en sal: la mayoría de gente en América comen mucho más sodio de lo que deben comer, y por eso siempre es buena idea reducir el nivel de sal cuando puedas
  • Si te gusta el chocolate, chocolate oscura es la forma más sana- puedes añadir un poquito de a tu mezcla

Es muy fácil hacer tu propio trail mix- pida a tus niños ayudar, es divertido y delicioso! ¡Disfruta!

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Post and photos by: Yael Gottlieb

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